, , , ,

Pilzno [Plzeň] - Miasto idealne na krótką przerwę w podróży

10.8.17

Pilzno Plzeň Zwiedzanie

Idziemy o zakład, że większości z Was czeskie miasto Pilzno [Plzeň] w pierwszej kolejności skojarzy się z piwem. I będzie to skojarzenie jak najbardziej trafne, bo pilzneński browar jest dobrze znany nie tylko miejscowym konsumentom złotego napoju.

Trzeba jednak przyznać otwarcie, że Pilzno to nie tylko piwne degustacje (choć te robią wyjątkowo dobrze kubkom smakowym), ale przede wszystkim miejsce, gdzie można fajnie spędzić czas w przyjemnym otoczeniu. Nie żałujemy więc decyzji  o tym, by to właśnie tam zrobić sobie przystanek w drodze na alpejskie szlaki. Nocowaliśmy w Hotelu Victoria, który polecamy ze względu na lokalizację (10-15 minut spacerem do starego miasta) oraz przystępną cenę.

Po tym, jak opuściliśmy Zamek Karlstejn [Hrad Karlštejn] do Pilzna mieliśmy jakieś półtorej godziny. Wystarczająco, by się trochę pogoda uspokoiła i pozwoliła na zwiedzanie suchym kopytkiem, zamiast w szarościach i deszczu.

No piękności! Dla niektórych może będą to kolory majtkowo-pościelowe, my skłonimy się do określenia, że to wata cukrowa z sokiem

Porzuciliśmy chwilowo niebieską strzałę i ruszyliśmy na mały rekonesans po okolicy i poszukiwanie miejscówki na obiad. Z nieba siąpiły jakieś deszczowe ostatki, więc skierowaliśmy nasze kroki do miejskich podziemi [Plzeňské historické podzemí] oraz muzeum browarnictwa [Pivovarské muzeum]. Miejsca te przybliżymy w następnym wpisie, bo informacje o nich zasługują na rozwinięcie.
W sąsiadującym Pivovarský šenk Na Parkánu zostaliśmy na obiad, co było dobrym wyborem, bo knajpa dała radę. I to bardzo. Tutaj taka mała ciekawostka dla piwolubnych - w cenie biletu do muzeum browarnictwa są vouchery na piwo. No i, sami rozumiecie, nie mogły się zmarnować. 😊

Pilzno architektura zwiedzanie
Divadlo Josefa Kajetàna Tyla - Teatr, opera i balet

Posileni, z coraz bardziej rozpogodzonym niebem nad nami, ruszyliśmy w miejskie uliczki raz po raz zadzierając łepetyny do góry i podziwiając kolorowe fasady budynków. Bez dwóch zdań jest na czym oko zawiesić i miłośnicy miejskiej fotografii, czy architektonicznych smaczków będą tam mieli używanie. Pilzno nas urzekło. Tak po prostu.
Browa Pilsner Urquell Pilzno

Pilzno | Plzeň - Informacje praktycznie

Komunikacja miejska:
Bilet jednorazowy zakupiony u kierowcy 30 CZK
Bilet zakupiony w biletomacie w pojeździe (zbliżeniowa płatność kartą): 16 CZK/ bilet 30-minutowy, 20 CZK/ bilet 60-minutowy, 60 CZK/ bilet 24-godzinny

Parkowanie:
Parkingi kryte Rychtářka oraz  Nove Divadlo - 10 CZK za godzinę, 60 CZK za 12 godzin
Parkowanie na ulicach centrum, w zależności od miejsca ok. 30 CZK za godzinę.

Więcej noclegów w czeskim Plzeň znajdziecie tutaj, więc szukajcie i rezerwujcie śmiało.

Planujecie wyjazd? A może już byliście? Jeśli tak, podzielcie się wrażeniami i dajcie znać, co Wam się najbardziej podobało.